ΑΡΕΤΟΚΡΑΤΙΑ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ

ΣΧΕΔΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

 

Η ηγεσία κάθε ευνομούμενης πολιτείας, οφείλει να εργάζεται για να διασφαλίζει στους πολίτες της, την κάλυψη των αναγκαίων αγαθών, όπως την ειρήνη, ασφάλεια, υγεία, εργασία, παιδεία, καλές ανθρώπινες σχέσεις. Η διασφάλισή τους, δημιουργεί τις συνθήκες για την ενίσχυση της προσωπικής ανάπτυξης ή ακριβέστερα, της πνευματικής και ψυχικής καλλιέργειας των πολιτών της, αποτέλεσμα που είναι ανταποδοτικό για την βελτίωση της ποιότητας ζωής της κοινωνίας αυτής και κατά τον γράφοντα, είναι απόδειξη της υψηλής αξιοσύνης της ηγεσίας, αν δεν αρκείται στον στόχο της διαμόρφωσης μιάς καλής δευτερογενούς πραγματικότητας, των καλών κοινωνικών συνθηκών, αλλά ενδιαφέρεται και στοχεύει στην θεμελίωση αυτής της πραγματικότητας, στο πρωτογενές κύτταρο και εγγυητή της, τον πολίτη της, μεταγγίζοντάς του, τον πλούτο που κληρονομεί από γενιά σε γενιά η ανθρώπινη κοινωνία, σε πνευματικά και ψυχικά αγαθά, δηλαδή την αρετή.

Η δημοκρατία έχει αναγνωριστεί διεθνώς, σαν το πιο δίκαιο και αντικειμενικό πολίτευμα και έχει επικρατήσει στις σύγχρονες κοινωνίες. Το καλό αποτέλεσμα του οργανωτικού και διοικητικού έργου της, μπορεί να το εγγυηθεί, η στελέχωση του δυναμικού που το επιτελεί, όταν γίνεται με πρόσωπα που διακρίνονται για την αρετή τους, αφ' ενός στο ήθος τους, που εκφράζει τον βαθμό της καλής ποιότητας στις προθέσεις, την αξιοπιστία και το ενδιαφέρον τους για το κοινό καλό και αφ' ετέρου στην πνευματική τους δεξιότητα, το μέσο δηλαδή της ικανότητας σωστής διαχείρισης. Αυτά τα στοιχεία της προσωπικότητας εκείνων που καλούνται να στελεχώσουν την διοίκηση της κάθε κοινωνικής ομάδας, αναγνωρίζονται και πιστοποιούνται από αυτήν, με την μακρόχρονη γνωριμία με τα πρόσωπα αυτά, εφόσον ο χρόνος φέρνει τις κατάλληλες συνθήκες, για να διακρίνονται και επιβεβαιώνονται τα στοιχεία που συνθέτουν την προσωπικότητα τους.

Αυτή η κοινά αποδεκτή αλήθεια, έχει ισχνή εφαρμογή στη δημοκρατία, αφού ακόμα και στις δημοτικές εκλογές, ψηφίζονται πρόσωπα έως και παντελώς άγνωστα στην πλειοψηφία των ψηφοφόρων τους. Με το κενό αυτό, οι μετέχοντες στα κοινά, γίνονται μόνιμα θύματα και θύτες στον διαρκή πόλεμο των εντυπώσεων, στις δημόσιες σχέσεις και στα Μ.Μ.Ε., μικρής ή μεγάλης εμβέλειας, που διαμορφώνουν την εκτίμηση γι’ αυτούς, των πολιτών, που δεν τους γνωρίζουν προσωπικά και ευνοούνται έτσι και οι φθοροποιές ψηφοθηρικές συναλλαγές, με τις αρνητικές συνέπειές τους.

Αναγνωρίζοντας αυτή την αλήθεια, η ΑΡΕΤΟΚΡΑΤΙΑ, συμπληρώνει αυτό το κενό της δημοκρατίας και προτείνει την αξιοποίηση των όρων πού ακολουθούν, για την βελτίωση της οργάνωσης της κοινωνικής μας ζωής:

ΓΕΝΙΚΑ 

Κάθε δραστηριότητα θα εντάσσεται στα πλαίσια εκείνα πού κρίνονται αναγκαία και ωφέλιμα, για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κοινωνιών, σε όλους τους τομείς της ζωής μας. Έτσι, κάθε δραστηριότητα, θα ελέγχεται από αντίστοιχο πιστοποιητικό οργανισμό κοινής ωφελείας, για την εκπλήρωση των όρων ποιότητας ζωής. Η μη συμβατή με τους όρους αυτούς, δραστηριοποίηση πολιτών, θα συνεπάγεται μεταξύ άλλων σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμα και την άρση του διακιώματος διαχείρισης της περιουσίας τους, για κάποιο χρονικό διάστημα και την άναθεση διαχείρισης της από πρόσωπα που θα έχουν την εμπιστοσύνη της κοινωνίας, για την επιτυχή δραστηριοποίηση τους και σύμφωνα με τους όρους ποιότητας ζωής, όπως αν ο κύριος της περιουσίας, ανέθετε σε άλλον την διαχείριση της, αλλά και με τις επιβαλλόμενες ποινές. Θα αναμορφωθεί επίσης, ο ανταγωνισμός της ελεύθερης οικονομίας με τρόπο που να διατηρεί τα θετικά του στοιχεία, οπως επιδιώκεται για κάθε παράγοντα της ζωής μας.

 Είναι βέβαιο, ότι οι κακές νοοτροπίες των ψηφοθηρικών συναλλαγών και άλλων που επικρατούν θα επηρεάζουν το αποτέλεσμα των εκλογών, αλλά αυτό θα γίνεται μόνο στην αρχή της εφαρμογής της ΑΡΕΤΟΚΡΑΤΙΑΣ. Η μόνιμη, κυρίαρχη θέση της αρετής στο κέντρο της κοινωνικής ζωής θα μειώνει με την πάροδο του χρόνου την τάση για επιβίωσή τους, με την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια των μελών των τοπικών κοινωνιών, αλλά και την κλιμακούμενη διαλογή των εκλεγμένων βουλευτών με βάση την αρετή τους.

Σίγουρα πολλά πρέπει να γραφούν ακόμα για τις απορίες και διαφωνίες που υπάρχουν από όσους διάβασαν το κείμενο, αλλά είναι κατανοητές, οι βασικές αρχές και κατευθύνσεις. Η εκτενέστερη ανάλυσή τους, χρειάζεται πολλή δουλειά και όπως κάθε επίτευγμα της δημοκρατίας, τη συμμετοχή των πολιτών, στη διαμόρφωσή του. Πιστεύω στην μεγάλη αξία των προτάσεών μου για τον άνθρωπο και ελπίζω στην σύντομη προώθησή τους. Γιγαντώθηκε το κακό με την διαφθορά, την καταστροφή του περιβάλλοντος και τις κοινωνικές και διεθνείς αναταραχές. Τέλος χρόνου. Είναι η ώρα της ΑΡΕΤΟΚΡΑΤΙΑΣ. Λύσεις υπάρχουν· αυτό που χρειάζεται είναι οι άνθρωποι για να τα πραγματοποιήσουν και είναι αρχικά αυτοί που απευθύνεται ο σύλλογος.  


ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

4/5/2012

Σε κάθε κοινωνία, όπως η εθνική, ελληνική κοινωνία, η διαχείριση της δημόσιας διοίκησης σε όλους τους τομείς, για να έχει τα προσδοκόμενα καλά αποτελέσματα, πρέπει να επιτελείται από πολίτες της, που έχουν την αναγνώριση της κοινωνίας για δύο βασικά τουλάχιστον στοιχεία:

α) την καλή βούληση, δηλαδή κίνητρα αγνά, χωρίς δόλο για κοινωνική προσφορά και
β) την ορθή σκέψη, δηλαδή κριτική αντίληψη,

που σε συνδυασμό, εδραιώνουν το ήθος.
Με βάση αυτό το δεδομένο, της επιβεβαιωμένης κοινωνικής αναγνώρισης, θα στελεχώνεται η οργανωτική, διοικητική και εκτελεστική κοινωνική δομή, όπως στην δικαιοσύνη, στην εκπαίδευση, στην αστυνομία, στην ηγεσία του στρατού κ.α.
Σε αυτήν την βάση, θεμελιώνεται η ιδέα της ΑΡΕΤΟΚΡΑΤΙΑΣ, που για να επιτευχθεί, προτείνω η ανάδειξη αυτών των προσώπων, να μην γίνεται με εκλογές υποψηφίων, αλλά με προτάσεις από πολίτες - επωνύμως για να αξιολογούνται και οι προτείνοντες – για πρόσωπα που έχουν την αναγνώρισή τους, γι’ αυτές τις βασικές αρετές.

Με βάση τον αριθμό των προτάσεων, κάποια διαδικασία επιβεβαίωσης και την αποδοχή της πρότασης από τα προτεινόμενα πρόσωπα, θα δημιουργηθεί η ομάδα των ανθρώπων που θα αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό π.χ. 10% του κοινωνικού συνόλου, που θα αναλάβουν αρμοδιότητες στα κοινά πράγματα, όχι απαραίτητα αποκλειστικής δραστηριότητας, αλλά και με διπλή ιδιότητα, όπως π.χ. ελεύθερος επαγγελματίας και δημόσιος λειτουργός όπως αστυνομικός, δασοφύλακας, πυροσβέστης, κ.α. και κατά περίπτωση άμισθη υπηρεσία.

Μέσα από την ομάδα αυτή του 10%, θα αρχίσει να οργανώνεται η ανάδειξη των προϊσταμένων και των πολιτικών ηγετών με διαδικασίες μακρόχρονης επιβεβαίωσης των αρετών της προσωπικότητας των προσώπων αυτών, σε κάθε κοινωνική ομάδα, στην τοπική αυτοδιοίκηση, επαγγελματικά σωματεία κ.α. Σε επίπεδο κομμάτων, η ευρύτερη κοινωνία θα λειτουργεί με ενιαία εθνική εκπροσώπηση, αντίστοιχων διαδικασιών ανάδειξης προσώπων, αλλά παράλληλα και σαν ομοσπονδία αλληλέγγυων κομμάτων-κοινωνικών ομάδων, που θα οργανώνουν και εφαρμόζουν με τα ιδιαίτερα πρότυπα διαβίωσης τους, για όσους πολίτες επιθυμούν να είναι ενταγμένοι σε αυτά.

θεωρώ ότι τα παραπάνω, σχηματίζουν μία επαρκή εικόνα, για να αξιολογήσετε την βασική ιδέα, συμπεριλαμβανομένου και του κειμένου στην ιστοσελίδα μου, www.aretokratia.gr.


 

 e-mail: aretokratia@gmail.com


ΔΗΛΩΣΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΣΑΣ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ

*Όνομα:
*Επώνυμο:
*Περιοχή:
Τηλέφωνο:
*E-mail:
Σχόλια

 


 

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΖΩΗ ΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

e-mail: aretokratia@gmail.com

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΕ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
ΤΗΝ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΝΕΥΜΑ

«ου γάρ εστί δένδρον καλόν, ποιούν καρπόν σαπρόν, ουδέ δένδρον σαπρόν, ποιούν καρπόν καλόν» 

 Λουκά στ΄43

 

O σύλλογος ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ, έχει σαν βασική του αρχή, ότι ώριμοι να συνεργαστούν για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας, είναι οι άνθρωποι που έχουν την αγάπη για την αρετή, την πιστότητα σ΄ αυτήν και την μετάδοσή της στην κοινωνία, θεμέλιο και οδηγό διαχείρισης των θεμάτων που αφορούν την προσωπική και κοινωνική τους ζωή. Η λέξη αρετή, στην εποχή μας από πολλούς περιθωριοποιείται, περιφρονείται και κάποτε χλευάζεται, επειδή συχνά θεωρείται συνώνυμη μιάς ηθικολογίας, που αδυνατεί να διατηρήσει τις ισορροπίες, διαχειριζόμενη ολοκληρωμένα και ωφέλιμα για τον άνθρωπο, όλο το πλέγμα της ζωής και καταλήγει σε απολυτοποιήσεις, λανθασμένης ή ανεπαρκούς ερμηνείας ή έκφρασης της. Επειδή όμως, ακριβώς η αρετή, είναι αυτή που πάντα ζητάμε, στις κάθε είδους συναναστροφές μας από τους συνανθρώπους μας, για πράγματα που εξαρτώνται από αυτούς και αφορούν εμάς και μας κάνει γι’ αυτή την ανάγκη μας, εγγυητές της επιρροής της στην ζωή μας, ήταν, είναι και θα είναι πάντα, ισχυρή και σεβαστή στην ουσία της, γιατί είναι η τιμιότητα, η δικαιοσύνη, η ειλικρίνεια, η αμοιβαιότητα, η καλοσύνη, η σωφροσύνη, η απλότητα, η γενναιότητα και όλες οι άλλες αρετές, που ελπίζουμε να εκφράζουν oi άλλοι προς εμάς και πού συναποτελούν τους παράγοντες συνοχής και ευημερίας στις κοινωνίες μας. Έτσι, έχοντας αυτήν την αρχή ο σύλλογος, προς το παρόν, απευθύνεται σ΄αυτήν την κατηγορία ανθρώπων, θεωρεί αυτήν την αρχή, αναγκαία και ικανή για την υλοποίηση του έργου του και δεν κρίνει σκόπιμη, την απόκτηση νομικής υπόστασης.

Επίσης για τους ενδιαφερόμενους, προϋποτίθεται η αναγνώριση της σπουδαιότητας της εξέλιξης του δημοκρατικού πολιτεύματος και μετάβασης στην ΑΡΕΤΟΚΡΑΤΙΑ, η οποία θέτει την αρετή στο κέντρο της τοπικής και ευρύτερης κοινωνικής ζωής, όπως αυτή περιγράφεται στο σχέδιο πλαισίου εφαρμογής της και την προβολή της.

 

ΣΚΟΠΟΙ:

 

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ :

Α. για την εξυγίανση της κοινωνικής μας ζωής:

Β. για την υγεία, το περιβάλλον, τον πολιτισμό.

Η επιλογή του ονόματος

Το όνομα του συλλόγου, επιλέχθηκε γιατί κατ΄ αρχήν, εκφράζεται με την έννοια της λέξης «άξιον», που σηματοδοτεί την αναγνώριση της σπουδαιότητας, της ενασχόλησης με τα θέματα ποιότητας ζωής, δηλαδή των θέσεων και δραστηριοτήτων, που την προάγουν σε μικρά ή μεγάλα ζητήματα και την εδραιώνουν στην καθημερινότητά μας. Αυτό προϋποθέτει, την σωστή αξιολόγηση των όρων, που εγγυώνται κατά τον σύλλογο, την αναβάθμισή της και οι οποίοι έχουν τεθεί στο κείμενο.

Επίσης η ονομασία, παραπέμπει στον ύμνο της ορθόδοξης εκκλησίας, που έχει εμπνεύσει και το ομότιτλο μελοποιημένο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη. Με αυτό ο εμπνευστής και ιδρυτής του συλλόγου, δηλώνει την θέση του για την ζωή και είναι αυτή που αποπνέει ικανοποιητικά το κείμενο στο σύνολό του και εκφράζει με την επιλογή του αυτή, τις επάξια οφειλόμενες μέγιστες τιμές, στον δάσκαλο του και σωτήρα του ανθρώπου, Ιησού Χριστό. Για τούς δίκαιους και με υγιώς ελεύθερο πνεύμα ανθρώπους, οι όποιες επικρίσεις εκδηλώνονται για τον χριστιανισμό, δεν αποτελούν πρόσκομμα για την επιλογή αυτή, αφού μπορούν να διακρίνουν, ότι η διδασκαλία του Ιησού Χριστού, δεν ευθύνεται για κακές, λανθασμένες ή παρεξηγημένες ενέργειες που γίνονται από ανθρώπους στο όνομά του ή επειδή αυτοί ονομάζονται χριστιανοί, αλλά όπως είναι αίτιο χαράς γι’ αυτούς να ξεδιαλύνεται κάθε σύγχυση γιατί είναι δικαίωση, έτσι ανάλογα με την αξιολόγηση που κάνουν γι’ αυτόν, χαίρονται να ξεδιαλύνουν και να αποκαθιστούν την ευεργετική αξία της διδασκαλίας του. 

 Για όσους εκπλήσσονται με αυτόν τον συσχετισμό – Θεός και ποιότητα ζωής – πού προκύπτει με την επιλογή αυτής της ονομασίας, να πούμε ότι ο Θεός είναι η ζωή, που τους νόμους της μαθαίνουμε και θα μαθαίνουμε για πολύ ακόμα, όσο και αν κάποιοι θεωρούν ότι η επιστήμη έχει πλησιάσει την πληρότητα της γνώσης γι’ αυτήν (άραγε, μεταξύ άλλων, τι μπορεί να σημαίνει η ανυπαρξία ή αδυναμία ελέγχου γονιδίου της ελευθερίας;) και η ποιότητα ζωής, είναι ο μικρός παράδεισος της καθημερινής μας ζωής, που στο μέλλον θα βλέπουμε ποια είναι τα όρια του· στον βαθμό που και εμείς αξιοποιούμε προς αυτήν την κατεύθυνση, την ελευθερία της επιλογής μας.

Με αυτά επισημαίνεται, η ευρύτητα του πεδίου της ποιότητας ζωής και της με ελεύθερο πνεύμα πρόσκλησης για συμμετοχή στον σύλλογο. Άλλωστε, ο σύλλογος είναι υπέρ του διαλόγου μεταξύ θρησκευτικών, πολιτικών, ιδεολογικών ομάδων και έχει πρόταση για την αποδοτικότητά του. 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΒΙΟΥ ΑΓΑΘΑ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 5-7 ΑΘΗΝΑ ΤΚ. 115 28
ΤΗΛ.: 210 72 35 157 - 6979289738
Email: aretokratia@gmail.com